עליות המחירים בשנים האחרונות גרמו לשוק הדיור להשתנות במהירות. משוק שהתנהל ברובו בטווח הגיאוגרפי שבין גדרה לחדרה, הפך השוק בשנים האחרונות, ובמיוחד בחודשים האחרונים, להרבה יותר מאוזן ובעיקר נרחב מבחינה גיאוגרפית. גם ערי פריפריה כמו נתיבות, נשר, אור עקיבא משתלבות בצורה ניכרת בתכנון ובנייה אינטנסיביים, והציבור מגיב בהתאם ברכישות מוגברות.
בד בבד עם התכנון המסיבי במגוון ערים "חדשות" חלה תמורה משמעותית בקרב שכונות שכבר שנים נמצאות במגירות התכנון המקומיות, ולצידן תוכניות של שכונות חדשות המנצלות את הליכי התכנון המהירים יחסית כדי לקחת חלק בשוק הנדל"ן הרותח.
המגזין החגיגי, הפותח את שנת העצמאות ה־75 לישראל (תמיד עם הפנים קדימה), יחשוף לפניכם 10 שכונות אטרקטיביות בעלות נופך ייחודי, לצידן פרויקטים למגורים מהייחודיים והמבוקשים. חלק מן השכונות עדיין מכוסות בשדות; חלקן מסומנות כבר שנים כדבר הגדול הבא, אבל עד כה לא מומשה הקרקע; בחלקן כבר היו מכרזי קרקעות; וחלקן התחילו בהליכי תכנון מפורטים ובחלקן אף שיווק מאסיבי. מה שמשותף לכולן הוא שבעוד כמה שנים ישתנה הנוף שלהן לגמרי ויהפוך לפנינה נדל"נית נוספת.
1 צפייה בגלריה
עו"ד שיר הספרי
עו"ד שיר הספרי
עו"ד שיר הספרי
(צילום: יוהנס פלטן)
כמי שממתגת באהבה את ערי מד"י ומגוון שכונות חדשות ועתידיות במהלך שנים רבות, מצאתי את עצמי לא אחת מספרת את סיפורה של השכונה, כל אחת עם הצבע שלה והמאפיינים היחודיים לה. זהו הפסיפס התכנוני, שלאחר שניצוק בו תוכן קיומי ונאייש אותו במשפחות, ניצור את המארג הקהילתי חוצה המדינה שהוא חלק ממפת ההתיישבות שלנו. המדינה היפה והאהובה שלנו התברכה בלא פחות מ־255 רשויות ו־77 ערים, כן ירבו, כשלכל עיר ולכל שכונה יש צבע וייחודיות משלה.
השכונות במוסף החגיגי שקטות ומוריקות, מעניקות לזוגות צעירים ומשפרי דיור אפשרות לגור בסביבת מגורים לעיתים פרברית שקטה וירוקה, עם כל השירותים קהילתיים הנדרשים למשפחה: החל מבתי ספר וקופות חולים וכלה במרכזים מסחריים וקניונים מלאים וגדושים בבתי קפה, חנויות אופנה, וכל זאת במחירים סבירים ובממשק קרוב לעיר הגדולה.
ולמי שטבע זו האהבה הגדולה שלו, ימצא במוסף גם שכונות צעירות ומתחדשות, שמוקפות מכל עבר בטבע מוריק, הרים, גאיות ומפלים מפכים, עם מסלולי הליכה ואופניים, כשכל אלה משלבים ככפפה את חוויית המגורים עם אורח חיים ייחודי, המעניק את הטוב מכל העולמות.
עם חגיגת העצמאות לישראל, אין ראוי מלציין את השכונות המיוחדות והמבוקשות בה, כל אחת בתחומה, עם פריחתן, שגשוגן וחזונן לשנה הקרובה. בחרנו בקפידה רבה, אנוכי וצוות מחלקת המוספים המיוחדים של "ידיעות אחרונות", את השכונות שנמצאו על ידינו יפות וייחודיות תוך התייחסות ובחינת מספר פרמטרים.
המומחים עו"ד אילן שרקון, שותף מייסד במשרד עו"ד שרקון, בן עמי, אשר ושות', ויו"ר לשכת שמאי מקרקעין חיים מסילתי, הביעו דעתם לגבי השכונות שאותן בחרנו.
מהי משאלת הלב בבחירת השכונה?
בחירה באיכות חיים טובה בסביבת המגורים הקרובה שבה אנחנו מתגוררים, עובדים, קונים, מבלים ומתרועעים עם חברים או בני משפחה. זאת, לצד בחינת האפשרויות וניתוח ההזדמנות הכלכלית, עסקית ומיטבית.
מיד תיחשפו לכל אחת ואחת מהשכונות המיוחדות, נציג בפניכם את הפרויקט הייחודי באותה שכונה. רובן ככולן עוברות בעצם ימים אלה תהליכים משמעותיים מאוד של קליטת אוכלוסיות חזקות ובד בבד חיזוק התשתיות הקיימות בכל התחומים: חינוך, בריאות, תרבות פנאי, ספורט ותשתיות משלימות, לטובת התושבים, ותיקים כחדשים.
אודה על האמת, הבחירה בשכונות ובפרויקטים לא היתה קלה כלל ועיקר. מצאנו כי רובן הגדול עמדו במשימה בהצלחה מרובה. אבל בשל אילוצי כמות, מתוך הטובים והטובים מאוד צריך לבחור את ה"מצויינים".
בברכת בניית הארץ, התיישבות ופיתוח.
שלכם,
עו"ד שיר הספרי - ממתגת ערים ונדל"ן
יו"ר א.מ.ן איגוד משווקי הנדל"ן